Üzülmeyin: siz de herkes kadar kötüsünüz




İnsan; hep iyi olduğuna, cennete gideceğine inanmak ister.  Kimse sorsanız kendisine iyi insan der. Fakat gerçek öyle midir? Tabi ki hayır… İnsan pis, iğrenç bir şeydir. Sadece kendisine faydası olan, yaptığı iyiliği bile kendini tatmin etmek için yapan bir varlıktır. Eğer ben iyi değil miyim gibi sorular kafasına takılanlar varsa aşağıdaki maddelerle diğer herkes kadar kötü olduğunu görebilir. Belki korona gibi felaketlerin de başımıza neden geldiğini anlarız. Dünya bizden bilerek intikam alıyor değil elbet. Biz ettiğimizi buluyoruz bacılarım.



1     Olayları uzaktan seyretmek:
Ayy böyle şeyler Orta doğuda hep olur...

Olayların uzaktan seyretmek aşkların en güzeli, değil mi sevgili okurlar? Afganistan’da bomba patlamış kanal değiştir, Afrika’da her gün açıktan binler ölüyormuş kanalı değiştir… Bu gibi olaylar olurken hangimiz gerçekten üzüldük ve bir şeyler yapmamız gerektiğini hissettik? Kanepeye uzanmış, eşofmanımızı altımıza çekmiş yatarken en fazla “ay ne kötü” demişizdir. Onu dememiş bile olabiliriz. Sonra tik tok videosu çekmeye devamke.

2      Yardımlaşmaya hayır:
Sağ ol cınım ben almayayım

Hani bizim cep telefonumuza gelen o mesajlar var hiç okumadığımız, whatsapptan gelen ihtiyaç sahiplerine yardım mesajları… “Ay şekerim bu ay estetik yaptıracağım. Veremem” diye cevap verdiğimiz ya da hiç cevap vermediğimiz mesajlar… Heh işte o mesajlar aç birinin karnını doyurmak içindi ama biz bakıp geçtik. O esnada çok önemli işlerimiz vardı. Kendimize kedi filtresi yapıyorduk. Ya da doğum günümüzü kutluyor, zıkkımlanıyorduk.

3      Doğanın içine ettik:
Heh biraz daha zıpla üstünde

Kirlettiğimiz hava, yer, gök, her yer… İklimi de mahvettiğimiz için artık ilkbahar, sonbahar da yaşamıyoruz. Yağmur yağmıyor, barajlar dolmuyor. Susuzluk kapıda. Tabi duyar bizim göbek adımız olduğu için kullanırken suya da dikkat etmedik. Biz susuzluktan ölürken bile “ölüyorum” diye story atarız he. Birileri de bakıp, geçer.

4      Hayvanlara yaptıklarımız:

Şunu da çektim mi instaya atarım

Hayvanlara edilenlerin hepsini yazmayacağım burada tabi. Yapmadıklarımızı yazmalıyım belki de. Örneğin sıcak havalarda bir kap su koymadığımızı, soğukta bir yemek çıkarmadığımızı hatırlayalım mesela. Yine çok önemli işlerimizle meşguldük muhtemelen. Yediğimiz on beş çeşit kahvaltının resmini yüklüyorduk sanırım. Bir de onları pet shop denen kafeslere kapattığımızı da unutmayalım. Şimdi kafeste olan biziz. 

Yukarıdaki örneklerle henüz herkes kadar kötü olduğunuza inanmadıysanız artık o da sizin insanlıktan nasip alamayışınız. Bir şey diyemeyeceğim sevgili okurlar.

Yorumlar

  1. Ben insanların temelde kötü olduklarına inanıyorum. İyi olmak için çaba göstermek gerekiyor. Verdiğiniz örnekler de insanın kötülüğünün kanıtı.

    YanıtlaSil
  2. Özellikle hayvanlara ve doğaya yapılanlar çok üzücü.. Bazen gördükçe insanlığımdan utanıyorum..Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de üzülüyorum ve bencilliğimize kızıyorum

      Sil
  3. iyiliğe ulaşmak için ilk önce kötü olduğumuzu kabul etmekle başlıyor galiba... aman içinde oldukça kötülüğü göremiyoruz ve ne kadar kötü olduğumuzu ... en azından ben , kimseyi eleştirmiyorum bu konuda . evet coğu konuda duyarsız ve umursamaz oldum , bir şeylerin değişmemesinden mi , yorulmamdan mı bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet önce bunu fark etmek gerekiyor. Çok bencil olduk maalesef. İyi bir şeyler yapmalıyız. Başımıza da ne geliyorsa bundan geliyor bence.

      Sil
  4. Yazdığın maddelere göre hepimiz birbirimiz kadar kötüyüz:)))
    sağlıklı günler....

    YanıtlaSil
  5. Bu günün yazısı bu olmalı. Öyle bir sınavdan geçiyoruz ki; birimizin sağlığı diğerimize bağlı. Birimizin hayatı diğerimizin hayatıyla orantılı. Öyleyse insan bencil olmamalı. İnsan egosunu öne çekmeli ve insanlığını öne koymalı. O zaman insanlık ve toplum bilincine kavuşuyor oluruz vesselam.

    YanıtlaSil
  6. Bundan çok değilz 10-15 sene öncesi dünyada yaşanan kötü olaylarda insanlar vicdan azabı çekiyordu. Artık teknojiden mi yoksa başka sebepten mi bilmiyorum ama zamanla insani duygulardan iyice uzaklaştık. Herkes kendi menfaati peşinde koşuyor. İnsanlar bana yardım etmiyorsa ben de aynısını onlara yapacağım fikri de bu etmenlerden biri bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte vicdan her şeyin başı o yüzden... vicdanımızı mı kaybettik acaba?

      Sil
  7. Sevgili kızım. Ben genç yaşta bu insani değerlere sahip olan sizleri gerçekten çok takdir ederim. Bana yorum yapmışsın, çok mutlu oldum. Profiline tıklayıp geldiğimde çok beğendiğim bu paylaşımla karşılaştım.
    İnsanın ailesinin arasında büyürken öğrendiği şeyler çok önemli. Eğer topluma, olaylara ve insanlara yeterli duyarlılığı gösteren ebeveynlerimiz varsa empati yeteneğimiz çok gelişiyor. Hepsini anladım. İyi ki aileme sahip olmuşum diyorum. Sevgilerimle kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ben de ziyaretiniz için:)

      Sil
  8. hayvanlara yapılan eziyetleri görmezden geldiğimiz için hayvan olan bizleri aslında.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar