KARANTİNA DÖNEMİNDE HUZUR VEREN SESLER

Karantina döneminde haliyle hepimiz bunaldık. Verdik kendimizi filme, diziye… Bir insan yüzü görmeye muhtaç hale geldik, sıkıldık. İşte efendim biz de bu yüzden müzik ruhun gıdasıdır diyerek, size huzur verecek birkaç sanatçıyı derledik. Umarız beğenirsiniz.

Charlotte Cardin

1994 Kanada doğumlu Charlotte Cardin ablamıza(lafın gelişi abla diyorum hepimizi çatlatacak kadar genç kendisi) Allah her bir şeyi vermiş maşallah.

Evet sinir bozucu derecede mükemmelim

Bembeyaz bir ten, mavi gözler, güzel bir yüz ve fizik… Yetmedi hanımlar. Kendisi aynı zamanda bir model ve inanılmaz bir sesi var. Evet, tam boğmalık… Kariyerine 15 yaşında modellikle başlamış ama bakmış kendisinde yetenek bitmiyor, “yok ben müziği seçeyim demiş”. 2013 de katılıp ve son dörde kaldığı “La voix” isimli yarışmada anlamış müziğe olan ilgisinin çok büyük olduğunu. Cardin aynı zamanda, piyano çalmaktan tutun gitara kadar her şeyi de biliyor.

Ah o müziği! Nasıl yapıyorsun ablacım o şarkıları? Dinlerken insanın ruhuna işleyen albümlerinden ilki Big Boy’u 2016 yılında çıkarıyor. Albümde hem İngilizce hem de Fransızca şarkılar var. Albümdeki parçalardan biri olan Dirty Dirty her ne kadar hit olsa da, şarkıların hepsi ayrı ayrı güzel.


Videosunu yukarda görebileceğiniz şarkıda, “I will wash off all the dirty dirty thoughts I had about you” gibi (çevirince seninle ilgili kirli kirli düşüncelerimi yıkacağım gibi saçma saçma sapan bir şey oluyor. O yüzden kirli değil de yaramaz düşünceler diyelim) sözler söyleyince hayranları tarafından şarkı kime yazılmış merak ediliyor. Meğer Charlotte bu sözleri daha 15 yaşındayken hoşlandığı bir bey için yazmış. Kızım ne yaşadın sen daha 15 yaşında da “ Baby I’ve got more under my dress” diyorsun. Türkçe meali “Bebeğim elbisemin altında daha çok şey var.” Tovbe tövbe. Size de biraz batının ahlaksızlığını getirdim ama kusuruma bakmayın artık. Boyfriend issues’a gelirsek… Şimdi biraz dedikodu yapma zamanı. Biliyorum en sevdiğiniz… Maalesef sizi mutlu edecek kadar malzeme yok elimde ama bir beyle

bir birlikteliği olduğunu biliyorum. Kendisi Fraser Roodbol olurlar efendim. Eh, o kadar andık; bir kulakların çınlamıştır Charlotte’cuğum. Siz de bu kadar lafın üzerine açıp da bir “dirty dirty” dinlersiniz artık. 

Scarlett Johansson

Bize sinirden tırnaklarımızı yedirtecek bir hanımefendi daha huzurlarınızda! Scarlett Johansson’ın şarkı söylediğini biliyor muydunuz? Muhteşem oyunculuğunun ve güzelliğinin yanında bir de sesi güzel kendisinin.

                                   Şarkı da söylüyorum, bir problem mi var?
 

Bilmeyenler olduğunu sanmıyorum ama varsa diye kısa bir özet geçelim Scarlett hakkında.

1984 New York doğumlu oyuncu ve şarkıcının kökeni biraz karışık. Babası Danimarkalı, annesi ise Polonyalıdır ama kendisi Amerika’da doğmuştur. Dedesi senaryo yazarıydı (bu bilgiyi de ne yapacaksanız) Bir de ondan üç dakika sonra doğan bir kardeşi mevcuttur.

İlk evliliğini 2008 yılında Ryan Reynolds ile yaptı. Fakat gelin görün ki bu Ryan Reynolds olacak adam rahat durmadı. Bazı kaynaklara göre Sandra Bullock ile görüntülendi, bazı kaynaklara göre de Blake Lively ile birlikte oldu. Maşallah! Ondan sonra da boşandılar tabii.  2012de Romain Dauriac ile birliktelik yaşadı ama garibanın yüzü gülür mü? Duriac ile de boşandılar. Gerçi size bir dedikodu vereyim: burada önce ilişkiye başlayan Scarlett olmuş. Benden duymuş olmayın da…

Burada amaç müziğinden bahsetmek olduğundan sinema kariyerine hiç girmiyorum. Zaten girersek yemin olsun çıkamayız.

İşte şuraya iliştirdiğimiz birkaç güzel Scarlett Johansson şarkısı:





 Imany


                                           Hayallerine pıtır pıtır koşmuş

Afro-soul müziğin güzel sesi Imany şarkıcı olmadan önce modelmiş sevgili okurlar. Eh anasını herkes de model mi bu yazdıklarında diyeceksiniz, haklısınız. Vallahi ben bilmiyordum. Sadece şarkılarını biliyordum, araştırınca öğrendim. Ama zaten spor yaptığı için vücudu güzelmiş kadının. Siz de spor yapın, sizin de olsun. Sonra Amerika’ya gidip model olmuş. Fakat hani derler ya “bir kitap okudum, hayatım değişti.” Imany de bir şarkı dinlemiş ve hayatı değişmiş. Tracy Chapman’ın ”Talkin’ Bout a Revolution” şarkısını dinleyip, şarkıcı olmaya karar vermiş. Ve olmuş da yani. Benim anlamadığım bunlar nasıl çat diye karar verip, yapıyor. Millet de şans var anacım… 2011 yılında ilk single’ını çıkarıyor ve sonra alıp yürüyor. Aynı yıl hemen albüm yapıyor.


Iyeoka
Türk kahvesini de içermiş hanım kızımız
Iyeoka 15 yaşında modelliğe başladığında… Şaka şaka. Bu defa size bir şair buldum. Bir röportajından okuduğuma göre Iyeoka hem şarkıcı, hem şair, hem aktivist… Ayrıca müzik kariyerine başlamadan önce de eczacılık yapıyormuş. İlk albümünü 2004 yılında Black and Blues albümünü yayınlayan Iyeoka 2010 yılında da Say Yes, 2014 yılında Say Yes evolved, 2016 yılında da Gold albümünü hayranlarıyla buluşturuyor. Gelin görün ki sesi kadar şarkıları da çok hoş Iyeoka’nın. Aşağıda paylaştığım “Simply Falling” şarkısını duş alırken bulmuş. İstanbul’da konsere geldiğinde konsere iki yaşında oğluyla çıkmış. Aynı zamanda tatlış da yani.


Hindi Zahra:

Ben yaptım, oldu

1979 Fas doğumlu olan Hindi Zahra da 15 yaşında Paris’e gitmiş. Bunlar böyle pıt diye ülke değiştiriyorlar sizin anlayacağınız. Karar verip, hop yapıyorlar. Hindi Zahra da yetenekli kadınmış. Kendi kendine enstrüman çalmayı öğrenmiş. Şarkılarını kendi besteleyip, yazdı. O huzur veren sesiyle sadece İngilizce değil, Berberi dilinde de şarkılar söyledi. 2010 yılında Handmade isimli albümünü, 2015de de homeland isimli albümünü çıkardı.  


Bonus: Güler Özince

Hep ecnebi olmaz. Biraz da yerli ve milli değerlerimizden bahsetmek lazım. Başka bir güzel sesin sahibi de Güler Özince… Kendisi 7 yaşında ilk kez sahneye çıkmış ve 13 yaşında ilk beste denemesini yapmış. Anlayacağınız yetenek doğuştan geliyor. Bu kadıncağıza da ünlü olmasın diye ellerinden geleni yaptılar. Yok bize kalsın, yok bilmem ne dizisinden gelenler hiç gelmesin, yok kendimize saklayalım. Ben sinir sahibi oldum bunlardan ve soruyorum: neden yahu neden? Neden size kalsın kadın? O kadar uğraşmış, emek vermiş, albüm yapmış size kalması için mi? Duyulsun işte dünya çapında. Vallahi ben yazdım. Oh iyi de yaptım. Bu kadar muhteşem bir sesi herkes duysun istiyorum. Emek veren de karşılığını alsın.

Bir Merkür retrosuuu











Yorumlar

  1. Şahane öneriler ne iyi geldi !

    YanıtlaSil
  2. Ne hoş, ne keyifli bir yazı bu böyle:) Charlotte Cardin'i bilmiyordum, ilgimi çekti, hemen açıyorum Spotify'dan:)

    YanıtlaSil
  3. "Haset etme ne olur, çalış seninde olur" diyeceğim ama kardeş, bunlara ne kadar çalışsan da yetişilmez ki. O zaman napcan, zevkle dinlicen, izlicen :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar