CAFE DE KEDİ


Eskişehir’de okuduğum zaman açılmıştı bu kafe. Sahipleri sokakta zor durumda olan kedileri alıp, bakıyorlardı. Sonra da sahiplendiriyorlardı. Kafenin amacı buydu. Türkiye’de bir ilkti. Öyle güzel bir yerdi ki… Rüya gibiydi. İçeri bir giriyorsunuz; her yerden bir kedi çıkıyor. Siz çayınızı içerken kediciklerle oynuyorsunuz. Çok mutlu ediyordu beni orası.
Fakat bir problem vardı; az müşterisi vardı. Neden bilmiyorum. O kadar güzel bir mekâna nasıl oldu da insanlar gitmemişti anlayamıyorum. Zaten bir süre sonra zarar etmeye başladılar ve mecburen kapattılar. Ben Eskişehir’de okuduğum sırada açıldığı için gitme imkânını yakalayan şanslı insanlardan biri oldum. Kapanacağını duyunca elimden geldiğince duyurmaya çalıştım, insanlar da uğraştılar ama en nihayetinde kapandı.



Size biraz tanıtmak istiyorum kafeyi. Geç bir tanıtım olacak elbette… Ama belki birileri görür, belki bir gün tekrar açarlar. Belli mi olur? Birileri maddi anlamda destek olur da yine bu güzel işi yaparlar…


İçeriden bir görüntü. Müthiş, değil mi? Oturup çayınızı, kahvenizi içiyorsunuz, pisicikler de yanınızda. Arkadaşlarımla buluşup, giderdik. Biz sohbet ederken bir kedi gelip, masamıza çıkardı. Ben orda ders de çalışıyordum mesela… Çalışıyordum canım… Tamam, tamam. Ders falan çalışamıyordum. Kedilerle oynamaktan ders çalışır mıyım ben? Hatta arkadaşlarımla bile oturmuyordum. Bütün gün kafenin içinde kedilerin peşinden koşturuyordum. Hayır, tabi ki kediler benden sıkılmıyordu.



Akşam da böyle oluyor…

Ve aşağıda bazı kediciklerin resimleri…



Ben, “Laptopu alabilir miyim?”

Kedi, “Bilmem, alabilir misin?”


Mekânın sahibiyim…


Kedi dergisi mi? Nerede, ben göremiyorum?


Son olarak “Tripod.” Bir kazada ayağının birini kaybetmiş. Gördüğünüz gibi masanın üstünde ağa gibi oturuyor. Çok iyi kedidir ama kendisi biraz paragözdür. Gelip geçenden haraç kesiyor. Kedilerin geçtiği pencerede de aynısını yapıyor. Serserilik ruhunda var.
İnşallah bir gün böyle bir yer açılır yine. Yetkililere sesleniyorum! Lütfen böyle güzel yerlere destek çıkın…





Yorumlar

  1. Ne güzel yermiş orası. Umarım tekrar açılır.:)

    YanıtlaSil
  2. Harika bir mekanmış . Böyle kapatılan bir kitap evinin filmini izlemiştim . Ne yazık ki insanlarımız artık böyle güzel şeylere kıymet vermiyor ve böyle güzel mekanlar kapatılmak zorunda kalıyor . Çok içten anlatmışsınız , elinize sağlık . Hayırlı akşamlar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef! Böyle güzel yerlere gitmiyorlar işte.
      Çok teşekkürler:)

      Sil
  3. Kapatilmasi kotu olmus inanilmaz guzel bir yermis💕...Sasirmadim gerci🙄Keske daha fazla boyle mekanlar acilabilse dicemm ama korkuyorum!Malum hayvanlara tecavuz ve şiddette ulkece on siralarda yer aliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy evet! Bir de o var. İğrennç yaratıklar onlar

      Sil
  4. Tebrikler kim düşündüyse, inşallah her mahallede bir tane açılır. Fotoğraflar ve alt yazılar çok güzel olmuş, eline sağlık. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah. Her yerde açılsa ne güzel olur... Teşekkürler:)

      Sil
  5. Ne ilginç bir yermiş, çok beğendim. Orda yaşasaydım kesin her gün giderdim... Yazık olmuş :/ umarım sesini duyan birileri çıkar. :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Yasemin kızım. Epeydir yok muydun, yoksa ben mi kaçırdım yayınlarını?
    Ya... ne güzel bir düşünce ama bak bizde uygulama devam edememiş :( Tek işkence etmesinler de. İnstagram,da gördüklerimden sonra hep rahatsızlanıyorum.Sevgiler kızım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoktumm:(( Uzun zamandır yazamamıştım:( Haklısın. Rahat bıraksınlar da

      Sil
  7. Canım rica etsem E-maille takip butonu ekler misin bloğuna? Üye olayım, kaçırmayayım yayınlarını.

    YanıtlaSil
  8. oh ne guzel
    panda misali yayılıyorlar tum gun..
    :)

    YanıtlaSil
  9. kedileri çok seviyorum nedense :D

    YanıtlaSil
  10. Kedinin olduğu yerde; huzur olur, merhamet olur, sevgi şevkat olur😍

    YanıtlaSil
  11. Müdür kediyle, tripod çok komikler. :D Belki birilerine güzel bir fikir olur.
    Halkımızın yüzde sekseninin ben dahil hayali cafe açmak neticede. :D

    YanıtlaSil
  12. Geçen hafta Eskişehirdeydim.Sık sık gidiyorum Eskişehir'e.Bu mekan açılırsa seni bilgilendiririm.İnşallah açılır😊 +Yasemin Işık

    YanıtlaSil
  13. Enteresan ama güzel bir düşünceymiş 😀

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar