15 Haziran 2017 Perşembe

HAYATA AÇIK ŞİİR



Bana bak hayat canımı sıkma benim!
Ben inatçı bir keçiyim
O güzel günler kendi gelmezse
Ben kolundan tutup getirmesini de bilirim
Yokuş dikleşirse ben daha da hırslanırım
Rüzgar ayağımı kaydırmaya çalışırsa, ondan da hızlı uçarım

Bu hayat yaşlı bir cadı
Çok bozuktur ağzı
Onun kahvesi kanlı
Bu yüzden hep kötü okur falları
Sigara kokar kirli saçları
Kaderi tutan elleri buruşuktur
Pis kokar geleceği söyleyen ağzı

Senin de hakkından elbet gelirim
Takma dişlerini söker, eline veririm
Kalbime hançer de soksan
Senin önünde kahkaha atarım
Gözyaşımı biriktirir, saklarım

Kışın da yaşar, çölde de açarım

Yasemin Işık

20 yorum:

  1. Hayat benzetmenizi çok çok beğendim, efendim :)
    Bir dik duruş şiiri, her şeye karşı! :)
    Kaleminiz sağlık!..

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel yazmışsın nasıl geliyor bu ilham sana yahuuu eline emeğine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağ ol:) Ya bazen bana "geliyorlar" O zaman ilham da geliyor:))

      Sil
  3. Eminim yaşlı cadının dedesi titremiştir bu şiiri okuduğunda. Ne de güzel çizmişsiniz resmi. Gözlerimin önünde canlandı kirli saçlı, dağınık, burnu sivilceli yaşlı cadı. :)
    kaleminize ve yüreğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de anlatmaya çalıştğım tam o olarak o burnu sivilceli cadıydı işte:)))

      Sil
  4. Ne güzel dile gelmiş gönüldekiler.Hayata dair dik duruş bu kadar güzel sergilenirdi belkide. Korksun sizden bütün kötülükler...Ve bilsin bütün güzel şeyler onları saklandıkları yerden çıkaracağınızı.Kaleminize,yüreğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet korksunlar. Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  5. kafam karıştı..isyan hayata mı cadıya mı? 😊 Kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Hayata karşı bir dik duruş Ve diklenme ne güzel

    YanıtlaSil
  7. Şu cevabın çok hoşuma gitti'Hayat o cadı zaten!" Çok güzel şiir. Şiir yazmana sevindim kızım. Esinlerin bol olsun. Sevgiler Yasemin kızım :)

    YanıtlaSil
  8. Böyle kararlı olursan her şey gerçekleşir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de anahtar sözcüğün, "kararlılık" olduğunu düşünenlerdenim. Başarılı olanlarla, olmayanları karşılaştırdığım da tek bir şey görüyorum; Biri vazgeçiyor, diğeri geçmiyor. Bence bütün olay bu.

      Sil
  9. "HAYATA AÇIK ŞİİR" isminin hakkını veren bir şiir olmuş. Çok açık, sert bir dil ve hırslı bir kadının kaleminden çıktığı aşikar.. "Hayat" kelimesinin cadı benzetmesi enfes olmuş. Evet o kolay olmayan bir cadı. Tüm insanlığın mücadelesi onunla. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz için teşekkürler. Değerli yorumunuz için de:)

      Sil