29 Mart 2017 Çarşamba

YETKİLİLERE SESLENİYORUM

Bu yazımda yetkililere kendimin ve diğer insanların reklamlarla ilgili şikayetlerini bildirmek istiyorum. Sayın yetkililer; Bazen öyle reklamlar yapıyorsunuz ve öyle yersiz zamanda çıkıyor ki karşımıza, insanın inadına o markadan bir şey almayası geliyor.  İlk olarak, lütfen bizlere reklamlarınızı zorla izletmeye kalkmayın. Bu çok sinir bozucu oluyor. Sözgelimi;  Ben o gün birazcık üzgünüm, Youtube’dan ruh halime uygun bir şakı açmışım, aşağıdaki gibi “hafiften” de gözlerim dolmuş; “Anladım, sonu yok yalnızlığın. Her güüün çoğalacak…” diye şarkıyı söylüyorum;




Birden, şarkının orta yerinde bir adam çıkıyor ve “Otel mi arıyorsunuz? Size farklı otel seçenekleri sunacak binlerce siteye ulaştırabileceğimizi biliyor musunuz…” diye başlıyor anlatmaya. Şimdi sizce ben o adama hoş şeyler mi söylüyorumdur? Bunları lütfen bir düşünün.

İkinci konu da; Gerçekleri yansıtmayan, insanların kendiyle özdeşleştiremedikleri reklamlar yapmanız. Gördüğüm bir çikolata reklamından bahsedeyim; Çok güzel, manken gibi bir kız giriyor kadraja… Önce saçlarını bir savuruyor, sonra yavaşça, koca paket bir çikolatayı eline alıyor, gözlerini kapıyor ve televizyonun karşısına geçip, bayıla bayıla bitiriyor. Hayır, bu kız böyle koca paket çikolatayı yutuyorsa nasıl bu kadar zayıf? İşte tam bu noktada kendimi kandırılmış hissediyorum. Çünkü öyle birinin bir paket çikolata yemediğini biliyorum. Muhtemelen reklam bittikten sonra kızın yiyeceği akşam yemeği menüsünde iki tane zeytin, üç tane marul yaprağı var ama bize o kızın her gün bir paket çikolata yediğini söylüyorsunuz. Olacak iş mi? Şimdi biz bunları yiyor muyuz?  Halbuki şöyle olsa; 


Bu defa karşımızda evinde oturmuş, pijamalarını giymiş, morali bozuk bir kız çıkıyor. Saçı başı da ev haline uygun tabi... Canı sıkkın ve çareyi çikolatada bulmuş belli. Bu durumda onda bir paket çikolatayı bitirme potansiyelini görür ve kendimizi aptal yerine konmuş hissetmeyiz. Reklamın verdiği mesaj da; “Depresyon için birebir” gibi bir şey olabilir. Kimse saçına fön çektirip, elbise giyip çikolata yemiyor ama çoğu kişi hayatında bir kere de olsa canı sıkkın olduğu için çikolata yemiştir.

Dondurma reklamlarında da bu abartılı durumu ziyadesiyle görüyoruz. Nedense hep seksi, üzerine dapdar elbise olan bir kız giriyor ekrana. Çünkü dondurma yemek için çok seksi olmak gerekiyor ve başka kıyafetlerle de dondurma yenmiyor. İşte bunlar komik olanlar… Yani ben hayatımda hiç, dondurma yemek için seksi elbiseler giyen birini görmedim. Genelde ben eve giderken kendime bir dondurma alıyorum bakkaldan ve en sevdiğim ev kıyafetim olan, dizi azıcık yırtık(eşofman çok rahat) giyiyorum ve koltuğa uzanıyorum. Televizyonu da açıyorum ve dondurmamı yemeye başlıyorum;


Hem öyle seksi elbisem fazla yok olsa da onlar kaç para haberiniz var mı sayın yetkililer? Giderim düğünde, nişanda giyerim. Bir de üstüne dondurma dökülecek ondan sonra çıkarmaya uğraşacağız… Ayrıca dondurma yiyen o kadar insan gördüm ama yerken arka fonda caz müzik açanı, ısırırken saçlarını savuranı da henüz görmedim. Ben misal beceremem onu. Saçlarım dondurmaya yapışır kesin. Sonra doğru banyoya…
Uzun lafın kısası; Lütfen inandırıcı olun. Bir kere toplumu yansıtmadığı için insanlar kendiyle özleştiremiyor. Batesmotelpro grubunu duyanlar vardır. “Sütü seven kamyoncu” ile tanınır genelde. Bu konuyu epey tiye alan çok güzel bir reklam filmi çekmişler. Bence örnek alınması gereken bir reklam olmuş Panda reklamı. Reklamdaki kadını Selin Şekerci oynuyor.

Reklam, kadının mutfağa girmesiyle başlıyor. Üzerinde dapdar bir elbise, direk dolabı açıyor, arka fonda striptiz müziği gibi bir şey çalıyor. Dış ses konuşuyor o sırada; “Çok yoğun bir gün geçirdin. Şimdi kendini ödüllendirme zamanı…” diye başlıyor. Ardından Selin Şekerci salona geçip oturuyor. Saçlarını savuruyor ve gözlerini kapıyor, “Şimdi alacağın zevkli düşünerek dudağını ısır, evet işte böyle bir ısırık al…”


Ve tabi ki ısırdıktan sonra dişi donuyor. Özellikle buna çok gülmüştüm. Hep dondurmayı öyle nasıl yediklerini düşünmüşümdür. O dondurmayı yerken ortaya üstü çıplak, seksi adamlar çıkıyor. Biri saksafon çalıyor, diğeri kadını yapraklarla yelpazeliyor. O sırada dış ses; “Evet işte böyle… Bu senin dünyan… Dondurmayı daha seksi yemelisin. Daha ihtiraslı… Evet, evet…” diye bağırırken kadının kocası içeri giriyor ve müzik kesiliyor. O anda kamera yön değiştiriyor ve görüyoruz ki meğer kadın, dış ses olarak konuşması için adam tutmuş. Mikrofondan konuşuyor. Yanında da kadın her ısırık aldığında çıkan “çıtırt” sesi için havuç kıran biri var. Selin, kocasının geldiğini fark etmeyince dış ses mecburen araya giriyor, “Selin abla. Bir bey geldi ama… Bu arkadaşlar gibi seksi de değil.” Sonra kocası evdeki bütün adamları kovuyor tabi.

Bu yaratıcı reklamı izlemek isteyenler için;

Acayip vaatleri olan  dondurma reklamları, çikolataları paket paket yiyen mankenler... Hiçbiri inandırıcı olmuyor. Çikolata yiyerek manken gibi olunmayacağını hepimiz biliyoruz. Sonuç olarak; lütfen samimi olun.

Not: Bir de Allah aşkına Youtube videoları aralarına reklam koymayın. Herkes sinir oluyor. Şahsen ben videomun arasına soktuğunuz reklamdaki ürünü özellikle almayacağım, haberiniz olsun




14 yorum:

  1. Hahahahahahaahha ay bu muhteşemdi.. ben bu reklamı seyretmemişim.. sabah sabah nasıl gevşedim anlatamam.. elinize sağlık cidden çok güzel bir yazı olmuş. Reklamlar çoğunlukla abartı sanatına dönüşüyor maalesef. Bu arada youtube' daki reklamları durduracak ve pürüzsüz bir yayın izlemeyi sağlayacak yöntem var. Sevgili Blog Tecrübem' in bloğunda ki adblock yazısını mutlaka okumalısınız. Ben kurtuldum :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim:)) Ona hemen bakacağım :)))

      Sil
  2. Sevgili Yasemin. Ben Ece abla, teyze hangisini uygun görürsen artık:) Momentos arkadaşımızın bloğunda fark ettim. Sanırım taze bir bloggersın. Sevindim.Hayırlı olsun.
    Reklamlar. Ah... ben magnum yiyenleri, daha daha neleri Şikayet Var sitesine şikayet ettim. Zaten mutlaka bulurdum bir şeyler. Seni çok iyi anlıyorum kızım. Sevgiler sana. Aramıza hoş geldin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece abla diyeyim:) Çok teşekkür ederim:))) Hoş bulduk .Kusura bakmayın ben tam bir teknoloji özürlü olduğum için yorumları yayımlamayı becerememişim:( Görmemişim ki yayımlanmayı bekleyen yorumlar olduğunu:/ Bir insan bu kadar da beceriksiz olur mu diyeceksiniz, haklısınız:))

      Sil
  3. Dondurma firmaları dondurmaya başka bir şey çağrışımı yaptırmaktan vazgeçmiyorlar. Dondurma dondurmadır. Sıcak havada yersin ve iyi gelir. Ben de çok severim. Soğutmayın adamı dondurmadan yahu:):)

    YanıtlaSil
  4. Neyin peşindeler ben de anlayabilmiş değilim:))) Ben gerçekçi reklamlar görmek istiyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Hoş geldin. Herkesin düşünüp de söylemediklerini dile getirmişsin. Çok da eğlenceli bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnsanlar okudukça ve beğendikçe çok mutlu oluyorum:)) Meğer ne kadar sıcak insanlar varmış bu blog dünyasında. Keşke daha önce açsaymışım:)

      Sil
  6. Gerçekten de çok absürd reklamlar var =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Dondurma reklamları en absürt olanları belki ama bir o kadar da cips ve çikolata reklamı da var.

      Sil
  7. İlk önce yazıyı çok begendim Yasemin okuması çok keyifliydi ve anlatmak istediğin bu reklamla daha da keyifli olmus. Açıkçası artık youtube dan artık müzik dinlemek birşeyler izlemek istemiyorum bu reklamlar yüzünden.. Başlamadan önce reklam aralarda reklam hiç keyifli olmuyor o yüzden tabii reklamların saçmalığına hiç girmiyorum bile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, insanlar beğenince çok mutlu oluyorum:) Özellikle şarkının orta yerinde çıkınca daha da sinirleniyorum ben. Zorla izlettiriyorlar ya o markaya da gıcık oluyorum bu defa:)

      Sil
  8. Çok haklı bir yazı olmuş. Yetkililere ulaşmasını diliyorum.
    Reklam eşittir -->abartı oldu iyice.
    Büyük bir yüzdesi mantık hatalarıyla dolu:)

    YanıtlaSil